SERWIS
Warunki Gwarancji
obowiązujące dla węzłów cieplnych Elektrotermex od dnia 19.06.2023 roku
- Firma Elektrotermex Sp. z o.o. (ETX) z siedzibą w Ostrołęce przy ul. Bohaterów Westerplatte 5, gwarantuje prawidłowe działanie oraz zapewnia dobrą jakość wyprodukowanych przez siebie węzłów cieplnych.
- Gwarancja udzielana jest na okres 2 lat z zastrzeżeniem punktu 6.
- Okres gwarancji liczony jest od dnia:
- pierwszego uruchomienia poświadczonego zgodnie z punktem 4, jednak nie późnij niż 60 dni kalendarzowych od dnia dostawy – przy dostawie urządzenia
- odbioru robót przez Zamawiającego – przy montażu urządzenia na obiekcie przez ETX
- Warunkiem koniecznym do udzielenia gwarancji jest pierwsze uruchomienie węzła cieplnego przez serwis fabryczny ETX, autoryzowanego przedstawiciela serwisowego (APS) lub osobę uprawnioną[1] oraz przesłanie na adres uruchomienie@etx.pl wypełnionej Karty Uruchomienia Węzła (załącznik nr 1), w tytule wiadomości wpisując „Uruchomienie węzła nr fabryczny ……”. Kartę Uruchomienia Węzła należy przesłać w terminie 14 dni od daty uruchomienia.
- W trakcie trwania okresu gwarancji należy wykonywać coroczne przeglądy za pośrednictwem fabrycznego serwisu ETX, autoryzowanego przedstawiciela serwisowego (APS) lub innej osoby uprawnionej.
- W przypadku gdy pierwsze uruchomienie oraz coroczne przeglądy (w pierwszym i przed końcem drugiego roku obowiązywania gwarancji) zostaną wykonane przez serwis fabryczny ETX lub autoryzowanego przedstawiciela serwisowego (APS), okres gwarancyjny zostanie wydłużony do 3 lat zgodnie z punktem 3a lub 3b.
- Wady lub uszkodzenia stwierdzone w okresie gwarancyjnym zostaną bezpłatnie usunięte lub w razie potrzeby nastąpi wymiana niesprawnego elementu na wolny od wad, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty zgłoszenia. W szczególnych przypadkach, termin usunięcia usterki może ulec odpowiedniemu przedłużeniu ze względu na charakter uszkodzenia lub wady, ewentualnie typ produktu.
- Usterki objęte gwarancją należy niezwłocznie po ich stwierdzeniu zgłosić Producentowi.
- Użytkownik zobowiązany jest do umożliwienia wykonania wszelkich niezbędnych czynności zmierzających do ustalenia przyczyn awarii i ewentualnie ich usunięcia.
- ETX nie ponosi odpowiedzialności za wady fizyczne wynikające z naturalnego zużycia lub spowodowane przez Użytkownika lub osoby trzecie, niewłaściwą lub niezgodną z wymaganiami instrukcji obsługi eksploatacją lub obsługą, niewłaściwym montażem, uszkodzeniami mechanicznymi, czynnikami zewnętrznymi (jak np.: uderzenia hydrauliczne, naprężenia instalacji, przeciążenie, przegrzanie, działanie mrozu, przepięcia elektryczne), używaniem niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych, powstałymi na skutek wprowadzenia przeróbek lub napraw bez zgody ETX, w przypadku stwierdzenia naruszenia lub usunięcia plomb.
- Jeśli zostaną ujawnione okoliczności opisane w punkcie 10, gwarancja jakości zostaje automatycznie unieważniona.
- Gwarancji nie podlegają elementy urządzeń ulegające w czasie prawidłowej eksploatacji naturalnemu zużyciu, jak żarówki, baterie, akumulatory, uszczelnienia itp.
- Serwis fabryczny i autoryzowani przedstawiciele serwisowi (APS) realizuje świadczenia gwarancyjne wyłącznie w dni robocze. W wypadku konieczności wykonania świadczeń gwarancyjnych w dni ustawowo wolne od pracy, koszty dojazdu i robocizny ponosi Kupujący.
- W razie zgubienia lub zniszczenia karty gwarancyjnej jej duplikat nie zostanie wydany a Kupujący będzie mógł żądać wykonania obowiązków wynikających z gwarancji tylko wówczas, gdy wykaże za pomocą innego dokumentu, istnienie zobowiązania z tytułu gwarancji.
- W przypadku urządzeń typu „minimat”, „reflexomat”, „gigamat” i „servitec” warunkiem realizacji świadczeń gwarancyjnych jest okazanie przez Kupującego protokołu uruchomienia sporządzonego przez autoryzowany serwis Reflex.
- W przypadku bezpodstawnego wezwania serwisu do naprawy gwarancyjnej powstałe koszty ponosi użytkownik. Koszty dojazdu i prac prowadzonych przez serwis ETX liczone są według obowiązujących stawek.
- Ochrona gwarancyjna obejmuje urządzenia Producenta eksploatowane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Wyłącza się odpowiedzialność z tytułu rękojmi chyba, że w świetle obowiązujących przepisów prawa wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady jest zabronione.
- Uprawnienia Kupującego wynikające z niniejszej gwarancji nie wyłączają, nie ograniczają ani nie zawieszają uprawnień Kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania ewentualnych sporów jest sąd właściwy dla siedziby Producenta.
- Wszelkie porozumienia i oświadczenia stron wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
[1] osoba posiadającą kwalifikacje uzyskane na podstawie przepisów prawa energetycznego